Friday, June 29, 2012

Architects Under Big 3 #27 Enrique Fernandez


[scroll down for english version]

Architects Under Big 3 #27 Enrique Fernandez
"Treensportation"
Bagi saya, jaringan transportasi sangatlah berpengaruh dan menentukan dalam perkembangan sebuah kota. Berasal dari Spanyol dan berbekal pengalaman, membuat saya ingin mencoba untuk mencari titik temu antara jaringan transportasi Kota Denpasar dengan beberapa kota di Spanyol, tempat kelahiran saya.

Pengalaman bagaimana kegiatan berarsitektur saya sedari kuliah, dan bagaimana sistem pendidikan arsitektur di Spanyol yang cukup membantu saya untuk berkreativitas dalam beberapa proyek yang saya lakukan. Proyek yang dapat menunjukkan proses evolusi ide dan cara berpikir saya. Berbekal pengetahuan dan pengalaman, transportasi lah yang menjadi titik utama pada tugas akhir saya, yaitu “Train – Bus Exchange Station”.

Apa yang dapat kita perbuat untuk Bali khususnya Kota Denpasar?

Salam,
Enrique

Tentang Enrique:
Enrique Fernandez Megino,  akrab disapa Enrique, lahir pada 11 April 1984 di Madrid, Spanyol. Ia menyelesaikan studi arsitekturnya dari CEU San Pablo University pada tahun 2011. Pada tahun 2009 - 2010 Enrique mendapatkan beasiswa ERASMUS untuk belajar di Universitas Tor Vergata, Roma. Saat ini, Enrique aktif bekerja di Popo Danes Architect.

-----------------------------------------------
[English version]

Architects Under Big 3 #27 Enrique Fernandez
"Treensportation"
For me, transportation network is very important and determine a city development. Came from Spain and with my experience, make me want to try to find the common ground of transportation network between Denpasar and some cities in Spain, my hometown.

How’s my architecture experience since university, and how Spanish education in architecture support my creativity in architecture, in some of my project. Projects that can showed the evolution of my ideas and way of thinking.  So that’s why, transportation was the main point for my final project, “Train – Bus Exchange Station”.

What can we do for Bali, especially Denpasar?

Regards,
Enrique

About Enrique:
Enrique Fernandez Megino or Enrique, was born on April 11th, 1984 at Madrid, Spain. He completed his study in architecture at CEU San Pablo University in 2011. On 2009 - 2010, he got an ERASMUS scholarship to study at University of Rome Tor Vergata. Enrique currently works as an architect in Popo Danes Architect.


No comments:

Post a Comment