Tuesday, October 8, 2013

Architects Under Big 3 #42 Azriansyah Ithakari



[scroll down for English version]

Architects Under Big #42 Azriansyah Ithakari
"Object and Operation"

Objek dan operasi, merupakan pengenalan singkat dalam membahas projek arsitektur yang telah saya lakukan melalui pengalaman magang dan workshop yang sifatnya praktikal dan pragmatis.

Berbekal pengalaman magang dan workshop ini saya ingin membahas bagaimana pengaruh objek tersebut sebagai pembentuk perilaku, pembahasan yang saya lakukan akan dimulai dari pembahasan fungsi sebuah objek dan kemungkinan timbulnya persepsi yang lain terhadap objek tersebut.


Salam,
Azri

Tentang Azri :
Azriansyah Ithakari, atau Azri, lahir pada 28 Juli 1990 di Bogor. Menyelesaikan studi arsitekturnya di Universitas Indonesia pada tahaun 2012. Saat ini, Azri masih bekerja sebagai junior arsitek di GFAB (Gary Fell Architecture Bureau). Perjalanan berarsitektur yang masih terhitung singkat tidak menjadikan batasan bagi Azri untuk menyelidiki ragam metode perancangan. Metode yang berfokus terhadap perasaan, pikiran, atau tindakan manusia.
 
[English Version]

Architects Under Big #42 Azriansyah Ithakari
"Object and Operation"

Object and operation, is a brief introduction discussing the architecture project I have done in my internships and experential workshops that are practical and pragmatic.

With these internships and workshops experience I would like to discuss how these object influence as a shaper of behavior, a discussion that I do shall start from the discussion of the function of an object and the possibility of another perception of the object.

Regards,
Azri

About Azri :
Azriansyah Ithakari, known as Azri, was born on Juli 28th, 1990 in Bogor. Completed his architectural studies at the University of Indonesia in 2012. Currently, he still working as an junior architect at GFAB (Gary Fell Architecture Bureau). The drive to study and create architecture does not make comparatively brief limits for Azri to investigate diverse design methods. The methods he focuses on are feelings, thoughts, or human actions.
(www.issuu.com/azriansyahithakari)

No comments:

Post a Comment