Wednesday, April 30, 2014

Architects Under Big 3 #49 Brandon Burlingame


[scroll down for English version]

Architects Under Big 3 #49 Brandon Burlingame
"Living Building Challenge"

Ketertarikan saya mempelajari hubungan manusia-lingkungan dan sustainability,  membuat saya bergabung bersama Living Building Challenge - program sertifikasi bangunan dan lingkungan buatan yang paling ambisius dan ketat.

Untuk saat ini saya menjabat sebagai Duta Besar untuk Asia Tenggara untuk International Living Future Institute. Saya memiliki gelar Sarjana Arsitektur Lanskap dari Oklahoma State University dan saat ini sedang mengejar gelar Master of International Studies.


Berbekal pengalaman ini, saya ingin berbagi bagaimana saya bisa mendapatkan kesempatan untuk dapat menjadi Duta Besar, dan membahas tentang materi Living Building Challenge.

Salam,
Brandon

Tentang Brandon:
Brandon Burlingame atau Brandon lahir pada tanggal 2 Juni 1989, Brandon saat ini sedang melaksanakan magang di Popo Danes Architect - sebuah perusahaan arsitektur lokal di Denpasar, Bali, Indonesia. Dia sangat tertarik bekerja di bidang sistem ekologi dan proses budaya dalam lingkungan perkotaan dan pedesaan. Ketertarikan Brandon akan hubungan manusia-lingkungan dan sustainability  menyebabkan dia bergabung bersama Living Building Challenge - program sertifikasi bangunan dan lingkungan buatan yang paling ambisius dan ketat.

Dia sekarang menjabat sebagai Duta Asia Tenggara untuk International Living Future Institute. Brandon memiliki gelar Sarjana Arsitektur Lanskap dari Oklahoma State University dan saat ini sedang mengejar gelar Master of International Studies.

[English Version]

Architects Under Big 3 #49 Brandon Burlingame
"Living Building Challenge"

My fascination with human-environment relationships and sustainability led me to the Living Building Challenge – the built environments most ambitious and stringent building certification program. 

For now I serves as an Ambassador to south east Asia for the International Living Future Institute. I holds a Bachelor of Landscape Architecture from Oklahoma State University and is currently pursuing a Master of International Studies.

Armed with this experience, I wanted to share how I can get a chance to be able to
be an Ambassador, and discuss about the Living Building Challenge materials.

Regards,
Brandon

About Brandon :
Brandon Burlingame or Brandon born on June 2nd 1989,  is an enthusiastic and sociable intern at Popo Danes Architect – a local architecture firm in Denpasar, Bali, Indonesia. He is passionate about working at the intersection of ecological systems and cultural processes within urban and rural environments.  His fascination with human-environment relationships and sustainability led to him to the Living Building Challenge – the built environments most ambitious and stringent building certification program.  He now serves as an Ambassador to south east Asia for the International Living Future Institute. Brandon holds a Bachelor of Landscape Architecture from Oklahoma State University and is currently pursuing a Master of International Studies.

No comments:

Post a Comment