Friday, February 7, 2014

Architects Under Big 3 #46 I Gusti Ngurah Pramandha

[scroll down for English version]

Architects Under Big 3 #46 I Gusti Ngurah Pramandha W
"Opportunities as a Freelance Architect"
Tahap awal yang saya jalani ketika memutuskan untuk membuka lapangan pekerjaan sendiri adalah mempromosikan brand yang saya buat (Yama Architect), bermula dari menyebarkan kartu nama kepada supplier material bangunan, dan ber-mitra dengan kontraktor yang membutuhkan jasa gambar arsitektur. Tahapan lain yang saya jalani lebih kepada bagaimana mengembangkan diri sendiri tentang mengembangkan rasa percaya diri dan tau bagaimana bisa memilah pekerjaan sesuai dengan kemampuan diri sendiri.

Berbekal tahapan pengalaman yang saya jalani untuk membuka peluang bagi diri saya sendiri sebagai Freelance Architect ini, saya ingin berbagi bagaimana usaha saya menjalani tahapan ini dan bagaimana saya dapat menumbuhkan rasa percaya diri seiring dengan banyaknya pengalaman yang saya dapat.

Salam,
Rah Ade

Tentang Rah Ade :
I Gusti Ngurah Pramandha W atau yang biasa dipanggil Rah Ade, lahir pada 20 Agustus 1988 di Denpasar. Menyelesaikan studi arsitekturnya di Universitas Udayana pada tahun 2010, belajar dari pengalaman Rah Ade selama berusaha menciptakan peluang bagi diri sendiri sebagai Freelance Architect, bagaimana memulai untuk mempromosikan brand nya sebagai Yama Architect, dan akhirnya dapat survive sebagai Freelancer.

[English Version]

Architects Under Big 3 #46 I Gusti Ngurah Pramandha W
"Opportunities as a Freelance Architect"

The initial phase I went through when deciding to create my own job is to promote the brand that I created (Yama Architect), starts from spread a business card to the supplier of building materials, and collaborate with contractors who require the services of architectural drawings. The other stages that I went through more on how to develop my self, and its about developing self-confidence and know how to sort out the work based on my own ability.


Armed with the experience
from stages that I went through to open up opportunities for myself as a Freelance Architect, I want to share how I live my efforts this stage and how I can foster self-confidence based on the experiences that I get through.

Regards,
Rah Ade

About Rah Ade :
I Gusti Ngurah Pramandha W, or Rah Ade, born on August 20, 1988 in Denpasar. Completing Architectural studies at Udayana University in 2010, learning from Rah Ade’s  experience for trying to create opportunities for him self as a Freelance Architect, how to start to promote his brand as Yama Architect, and ultimately to survive as a Freelancer.

No comments:

Post a Comment