Thursday, March 6, 2014

Architects Under Big 3 #47 Ida Bagus Sahadewa




[scroll down for English version]

Architects Under Big 3 #47 Ida Bagus Sahadewa
"Jual Diri"

Sebagai seorang arsitek amatir yang baru menyelesaikan pendidikan arsitektur dan minim pengalaman memulai karir, saya memutuskan untuk berani mendirikan perusahaan sendiri yang saya beri nama AJISAKA, dalam menjalankan perusahaan sendiri, saya memiliki teknik menjual jasa, memulai dan menjalankan perusahaan serta kawan-kawan dengan versi saya sendiri.

Terisnpirasi dari pengalaman menempuh ilmu PPARS di Surabaya dan melihat langsung bagaimana perkembangan properti Real Estate disana, serta memutuskan untuk mendirikan perusahaan sendiri, saya ingin berbagi tentang teknik yang saya jalankan untuk mengelola perusahaan, dan bagaimana usaha saya untuk mempersiapkan diri dengan menempuh pendidikan agar lebih siap untuk terjun sebagai pemula kedalam bisnis properti Real Estate.


Salam,
Gusde.

Tentang Gusde :
Ida Bagus Sahadewa atau yang biasa dipanggil Gusde, lahir pada 11 Oktober 1987 di Denpasar. Menyelesaikan studi arsitekturnya di Universitas Udayana pada tahun 2010 dan melanjutkan ke Pendidikan Profesi Arsitektur di ITS pada 2011 dan selesai pada 2012. Pengalaman melihat langsung perkembangan properti di Surabaya membuat Gusde untuk terjun mengikuti bisnis property dengan serius melanjutkan pendidikan di Panangian School of Property, Jakarta pada tahun 2013. Dengan pengalaman kerja yang minim Gusde berani untuk mendirikan perusahaan arsitek sendiri yang diberi nama AJISAKA dengan teknik menjual jasa dan teknik menjalankan perusahaan dengan versi Gusde sendiri.

[English Version]

Architects Under Big 3 #47 Ida Bagus Sahadewa
"Jual Diri"

As an amateur architect who recently completed architectural education with minimal experience to start a career, I decided to venture founded my own company that I named Ajisaka, in running my own company, I have to sell engineering services with my own techniques, start and run a company as well as my friends with my own version.

Inspired by my experience studying PPARs in Surabaya and see directly  how the development of Real Estate property there, and also decided to start my own company, I would like to share a technique that I run to manage the company, and how my efforts to prepare myself by studying to be better prepared to plunge into the real estate business as a beginner in Real Estate business.

Regards,
Gusde

About Gusde :
Ida Bagus Sahadewa or Gusde, was born on October 11, 1987 in Denpasar. Completing architectural studies at Udayana University in 2010 and went on to the Education Professional Architect at ITS in 2011 and completed in 2012. Direct experience of seeing property development in Surabaya making Gusde want to follow the property business seriously with continuing education in Panangian the School of Property, Jakarta in 2013. With minimal work experience Gusde dared to set up his own architectural firm, named Ajisaka by selling services and engineering techniques to run the company with his own version.

No comments:

Post a Comment