Wednesday, January 14, 2015

Architects Under Big 3 #57 Jeanne Elisabeth


[Scroll down for english version]

Architects Under Big 3 #57 Jeanne Elisabeth
"Strolling Around Kansai"
A story of Ando Tadao Program

Program Ando Tadao membuat saya memiliki banyak pengetahuan baru mengenai Arsitektur dan memiliki pemahaman yag lebih baik mengenai sejarah dan budaya Jepang, pengetahuan yang saya dapat antara lain mengenai teknik konstruksi kuno dan elemen desain, dan saya merasa kagum bahwa bangunan tua yang ada di Jepang masih dapat hidup berdampingan di sekitar bangunan modern bersama hingga saat ini.

Saya ingin berbagi pengalaman saya selama menjalani pelatihan di salah satu perusahaan tertua di Osaka yakni Zenitaka, bagaimana tempat tempat yang telah saya kunjungi bersama tim desain dari Zenitaka, saya akan membahas lebih banyak mengenai Arsitektur dan budaya Jepang.


Salam,
Jhe

Tentang Jeanne :
Jeanne Elisabeth atau yang biasa dipanggil Jhe, lahir pada 3 Januari 1988 di Yogyakarta. Menyelesaikan studi arsitekturnya di Universitas Gadjah Mada pada tahun 2011. Sejak kuliah, Jhe tertarik dengan perkembangan arsitektur di luar Indonesia sehingga banyak mengikuti studio kolaborasi dengan mahasiswa arsitektur dari berbagai negara di Asia. Ando Tadao Program ini merupakan salah satu kesempatan untuk lebih mengenal perkembangan arsitektur di Jepang. Saat ini, Jhe bekerja sebagai seorang arsitek di Habitat 5.


[English Version]

Architects Under Big 3 #57 Jeanne Elisabeth
"Strolling Around Kansai"
A story of Ando Tadao Program

Ando Tadao Program make me have a lot of new knowledge about the architecture and have an better understanding about the history and culture of Japan, the knowledge that I learned include techniques for ancient construction and design elements, and I was amazed that the old buildings in Japan still can coexist together in the surrounding of modern buildings until now.

I want to share my experience during my training in one of the oldest companies in Osaka namely Zenitaka, the places I've visited together with the design team of Zenitaka, I will discuss more about the architecture and culture of Japan.

Regards,
Jhe

About Jeanne :
Jeanne Elisabeth or commonly called Jhe, was born on January 3, 1988 in Yogyakarta. Completed the study architecture at the University of Gadjah Mada in 2011. Since college, Jhe interested in the development of architecture outside Indonesia so that she has already follow many studio collaborations activity with architecture students from various countries in Asia. Tadao Ando program is one opportunity to get to know the development of architecture in Japan. Currently, Jhe worked as an architect in Habitat 5.

No comments:

Post a Comment