Friday, February 24, 2017

Architects Under Big 3 #83 Olindo Sitanggang



[scroll down for English version]

Architects Under Big 3 #83 OlindoSitanggang

“HOKKAIDO ARCHVENTURE”

Saya pernah mendengar kalimat ini, “Never Stop Changing” dan saya rasa quote berikut ini dapat menjelaskan kalimat tersebut:
“The only way that we can live is if we grow. The only way that we can grow is if we change. The only way that we can change is if we learn. The only way we can learn is if we are exposed. And the only way that we become exposed is if we throw ourselves out into the open. Do it. Throw yourself.”
-Joybell C

Saat semester akhir di perkuliahan, sekitar tahun 2014, Saya mencoba untuk mencari kesempatan langka untuk menambah pengalaman hidup dan belajar di luar negeri melalui program pertukaran pelajar yang saya lakukan sebelum saya wisuda dari jurusan arsitektur.

Semua selalu akan dimulai dari suatu tempat. Kemasi barangmu, ucapkan selamat tinggal, dan pergi tinggalkan suatu tempat yang selama ini kalian sebut sebagai “rumah”. Hokkaido telah menjadi tempat yang saya sebut sebagai rumah selama 6 bulan. Kepercayaan diri, kebebasan, dan menjadi diri saya apa adanya merupakan 3 hal yang saya sadari cukup berkembang ketika saya melakukan program pertukaran ini. Selain itu, saya berpikir bahwa program pertukaran pelajar sangat berpengaruh besar dalam hidup saya, saya menjadi terbuka terhadap banyak hal-hal baru, memiliki koneksi pertemanan dari seluruh dunia, dan saya mengerti bahwa dunia lebih besar dari apa yang saya bayangkan.

Saya menyadari bahwa pertukaraan pelajar merupakan proses perubahan hidup yang kemudian membuat saya yakin bahwa saya bisa melakukan sesuatu lebih dari apa yang hanya saya pikirkan.

Kali ini, saya ingin berbagi mengenai bagaimana petualangan arsitektural (archventure) dapat memberikan kesempatan pribadi untuk berpartisipasi dalam ekskursi dan memperoleh pengetahuan tentang arsitektur.

Salam,

Olindo Sitanggang

About OlindoSitanggang:

Olindo sitanggang lahir di Sumatera Utara, 1993. Ia merupakan lulusan jurusan arsitektur, Universitas Gadjah Mada. Selama di kuliah, ia aktif mengikuti kegiatan-kegiatan social di panti asuhan, dan melakukan pelayanan masyarakat di Lombok Utara, Nusa Tenggara, dan juga beberapa pengalaman kepanitiaan. Selain itu, ia aktif mengikuti pelatihan terkait dengan isu-isu global dunia perarsitekturan. Ia juga sempat kerja sebagai intern di 2 perusahaan yang berbeda saat ia berada di tahun ketiga perkuliahannya. Ia pun dinominasikan untuk dapat mengikuti program pertukaran pelajar ke Jepang selama setengah tahun yang diselenggarakan oleh Hokkaido University Short-Term Program pada tahun 2015, dan mendapat nominasi sebagai 15 desain terbaik di sayembara Pusat Seni dan Budaya oleh Jimbaran Hijau pada tahun 2016. Sekarang ia sedang mencari pengalaman kerja di Inspiral Architects.


[English Version]

Architects Under Big 3 #83 OlindoSitanggang

“HOKKAIDO ARCHVENTURE”

I have ever heard these words, “Never Stop Changing” and I think this following quote explains the meaning of those words:
“The only way that we can live is if we grow. The only way that we can grow is if we change. The only way that we can change is if we learn. The only way we can learn is if we are exposed. And the only way that we become exposed is if we throw ourselves out into the open. Do it. Throw yourself.”  -Joybell C

When I was in my last semester in my University life, in 2014, I was trying to get an excellent opportunity to experience life and to learn in another country through the Student Exchange Program before I graduated from Architecture Engineering.

It all starts somewhere. You pack your bags, you say goodbye and get on a plane to fly away from what you have known as home your whole life. Hokkaido would be what I called home for the next 6 months.  Confidence, independence, and becoming who I really am, are the 3 aspects I have noticed myself really growing in. Overall, I think the Student Exchange Program has impacted me greatly, as I have become a lot more open to new things, have connections all over the world, and a world bigger than just my comfort home.

I have found that Student Exchange has been a life changing experience that has made me realize I can do so much more than I ever thought was possible.

At this time, I would like to share about how this archventure provides individuals with the opportunity to participate in special excursions and get inside knowledge to popular sights, yet fascinating architecture.

Bests,

OlindoSitanggang


About Olindo Sitanggang:

Olindo Sitanggang was born in North Sumatera, 1993. She graduated from GadjahMada University, majoring in Architecture. While studying in University, she was actively engaged in doing social projects such volunteering at Orphanage and community service in North Lombok, West Nusa Tenggara and also committee experiences. Besides, she was active in joining some workshops about Architecture on Global Issues. She also interned in two companies while in her 3rd year as a student. She had been nominated to go as an exchange student to Japan for half a year by Hokkaido University Short-Term Program in 2015 and also been nominated as one of 15 best designs in the competition of Art and Cultural Center by JimbaranHijau in 2016. Now, she is gaining practical experience at Inspiral Architects.

No comments:

Post a Comment