Thursday, July 4, 2013

Architects Under Big 3 #39 Putri Wiwoho



[scroll down for English version]

Architects Under Big 3 #39 Putri Wiwoho
"Bermimpi Lewat Bambu"

Pengalaman saya di furnitur bambu membuka banyak hal yang bisa dilakukan. Mulai dari sesuatu yang sulit menjadi hal yang sangat mudah diwujudkan, hingga belajar hal-hal baru dalam menciptakan sebuah produk yang akan dikombinasikan dengan bambu. 

Melalui proses desain yang unik, yang berbeda dari biasanya karena bambu memiliki keragaman sifat yang misterius dapat melahirkan mimipi-mimpi menjadi suatu karya yang luar biasa. Bagi saya, bambu dapat menjadi katalisator untuk bereksperimen dan mengeluarkan ide-ide yang lebih spektakuler terhadap suatu karya seni. Maka saya ingin berbicara lebih banyak lagi tentang furnitur bambu.


Salam,
Putri

Tentang Putri:
Putri Wiwoho, atau Putri, lahir pada 10 April 1987 di Singaraja. Menyelesaikan studi arsitekturnya di Universitas Udayana pada tahun 2009. Sejak bergabung dengan PT. Bamboo Pure pada tahun 2011, Putri menyatakan lebih banyak bisa berkreasi dan belajar banyak hal baru lewat keunikan sifat bambu.

[English Version]

Architects Under Big 3 #39 Putri Wiwoho
"Dreaming Through Bamboo"

My experience in bamboo furniture opens a lot of things i can do. Start of something difficult becomes very easy to realized, until learn new things in creating a product that will be combined with bamboo.

Through a unique design process, which is different than usual because bamboo has mysterious properties that diversity can bring forth dream into a remarkable work. For me, bamboo can be a catalyst for experimenting and coming up with ideas is more spectacular to a work of art. So I want to talk more about bamboo furniture.

Regards,
Putri 

About Putri:
Putri Wiwoho, known as Putri, was born on April 10th 1987  in Singaraja. Completed her architecture study at Udayana University in 2009. Since joining PT. Bamboo Pure in 2011, she states that she can be more creative and learn new things through the uniqueness of bamboo.

No comments:

Post a Comment